čtvrtek 15. července 2010

Renmin University of China

Už druhý týden chodím do školy na předměty, které mi byly univerzitou nabídnuty. Kampus univerzity je obrovský. Budovy, v kterých se učíme, jsou nové. Ve všech z nich je zdarma internet – wifi, který bohužel né vždy funguje. Lepší než v Almatě, kde internet byl v knihovně na jednu hodinu pro každého, a to člověk musel mít štěstí, když právě šel. Od té doby, co nemáme internet doma, tak je to pro nás trošku oříšek dostat se na email nebo dát nějaké příspěvky na blog, který je odsud blokován, a proto příspěvky publikuje Mišky sestra Hel. Už z ní je super blogger. Zpět k univerzitě. Kurzy, které jsem si vybral, nemají takovou kvalitu, jakou jsem očekával. Jen jeden ze tří naplňuje můj zájem. Nicméně jsem se rozhodl, navštívit i jiné kurzy, na které sice máme zakázaný přístup, ale snad to nějak vyřeším a nebude to takový problém. Kvalita výuky je různá a záleží na profesorovi. Jeden látku vykládá z patra, druhý čte z projektoru text, který si můžu přečíst taky, a jiný to kombinuje. Bohužel interakce s čínskými studenty a vyučujícím je slabší. Na některé otázky jsou vyhýbavé odpovědi s odkazy na některé články onoho profesora. Měl jsem několik dotazů a nenechal jsem se odbít a alespoň z části jsem se dozvěděl to, co jsem chtěl. Bohužel chvílemi se učí v čínštině, čemuž my, zahraniční studenti, nerozumíme. Jiní zahraniční studenti naopak tvrdili, že u nich se učí jen v angličtině. Zaleží opravdu na vyučujícím.

Žádné komentáře: